fredag 28 augusti 2009

Val i livet

Nu har jag precis skickat ett mail till antagningsenheten på Chalmers Tekniska Högskola och sagt att jag inte tänker gå där i år.

Efter den första veckan här i Borås känns det som om jag ska ta och utforska staden lite för att putsa bort lite fördomar som har dykt upp under åren. (Vissa kommer antagligen att sitta i dock, t. ex: Boråsare kan inte köra bil...)

Nu blir det Borås och "Boråsare" blandat med de många olika studenter ifrån olika delar av landet i ett år framöver.

Boendet kommer att vara baserat i Skene, med allt vad det innebär.
Pianot och gitarrerna kommer att flytta med.

Biblioteket här på skolan är riktigt lockande, så jag tänker ta mig en sväng förbi hyllan med matematik, kemi och fysik och titta lite närmare på beräkningar av elektronhopp nu, om ni ursäktar.

Inga kommentarer: