onsdag 3 juni 2009

Oj, vad bra!

Jag brottades med ett litet matematiskt problem igår när jag satt på bussen.
För att beskriva hur resultatet brottningen blev, kan vi väl säga att båda deltagarna irrade iväg någonstans långt utanför mattan och glömde av vad de höll på med, vilket ledde till att de gick skilda vägar efter någon stund.

På eftermiddagen var det dags för returmatch, men då tänkte jag att jag skulle överlåta brottningen till någon som var bra på att brottas.
Jag använde mig av en livlina.

Det som hände då, var inte att han, som jag tänkt skulle ta sig an matchen, gjorde det, utan han gav mig idag alla brottningslektioner som krävs för att kunna vinna!

"Det är bättre att lära någon att fiska än att ge honom en fisk..." (Speciellt när kvicksilverhalten i fisk är så hög, och när det behövs specialtillstånd för östersjöländer för att kunna äta av vad som finns på tallriken, och utfiskning, bifångster, korallrev, m.m... -Bättre med småskalig fiskeverksamhet)

Inga kommentarer: