torsdag 10 december 2009

Julavslutning, konstigt och genvägar

Tjohej!
Gårdagen innehöll sista föreläsningen innan detta året är till ända.
Någon tenta kvar, men det verkar ordna sig.
De senaste åren har det varit någon form av företagsjulfest i december, men i år blev det istället filosofiska diskussioner och tidig sänggång, och det kändes som en helt okej julavslutning.

Tidigare på dagen när jag klev av tåget i Kinna möttes jag av en stor skylt där det stod Holsljunga.
Jag blev lite förvirrad först, men hämtade mig snart och insåg att skylten satt på en buss som hade Holsljunga som slutdestination.
Då var det inte så konstigt längre.
Eftersom det hela inte är så konstigt, är det ganska konstigt att jag skriver något om det överhuvudtaget.
Detta leder till att jag har gått runt problemet och kan känna mig lugn.

Det enda jag egentligen tänkte säga var att man återigen har skapat några relationer till lärare som man inte kommer att träffa på samma sätt igen(vi läser andra ämnen sen), och jag kommer definitivt sakna vissas förmågor att göra en föreläsning rolig och andras förmåga att slänga ur sig sköna kommentarer:
"Genvägar är ofta senvägar- ...fast det stämmer ju inte. Är det en senväg har man ju gått fel."
-Rustan, matematikföreläsare, när en i klassen frågade om det fanns en genväg till att bli bra på matte.

Inga kommentarer: