måndag 14 december 2009

Paranormal Activity

Jag såg en film för ca en vecka sedan.
Paranormal Activity hette den.
Känt namn(Steven Spielberg) tyckte den filmen var det värsta han har sett och kommer få se på den här sidan av år 2000, och en del av testpubliken var tydligen tvungna att gå ut under filmens gång för att de inte klarade av att se mer.

Vad är det då för film? Den innehåller inga monster(som man ser) och man ser inget blod(förutom kanske i slutet, kommer inte ihåg).
Det enda som händer är att två personer lever ett vanligt liv i ett vanligt hus, men när de monterat en kamera i deras sovrum ser man att saker och ting händer i rummet under natten när de sover.

Givetvis försöker de lista ut vad det är som försiggår och alltihop eskalerar under filmens gång.

Kort sagt: Jag har aldrig varit vettskrämd när jag tittat på någon film innan(och aldrig känt något behov av att bli det heller), men denna film gör att jag ryser varje gång jag tänker tillbaka på vad den handlade om. Ändå var det ingen haj med i handlingen. Inga dinosaurier. Bara rädslan för det okända.

Anledningen till att jag ville se den var till stor del: Men så läskig kan den ju inte vara... Jo - Det kunde den.

Inga kommentarer: