lördag 23 maj 2009

Funderingar kring vad det är som driver.

'Där ligger den och driver'
'Driver du med mig?'
'Snödriva'

Om vi börjar med snödriva.
Snö består till stor del av vatten.
Att människan har förorenat luft så mycket att snön även innehåller flera andra saker som inte är nyttiga för våra kroppar, kan man se som en bonus.
Just 'en snödriva' verkar också väldigt attraktivt för hundar och en form av primater att tömma sin urinblåsa på. Urin innehåller till stor del vatten.

'Driver du med mig?'
Nu måste vi definiera mig.
Namn: Sebastian
Typ av sak: Varelse, däggdjur, människa.
Ok, nu ska jag nämna någon sak som skiljer människor ifrån andra däggdjur: Rationellt tänkande(Majoriteten av tänk brukar dock ligga kvar på det irrationella planet).
Om vi då plockar bort rationellt tänkande, är jag fortfarande en människa? Hmm
Vad består jag av? Svar: En människokropp.
Vad består en människokropp till största delen av? Vatten

Vissa människor har också ett förnuft, men jag kan inte komma på vad det består av.
Tydligen är det inte så viktigt, eftersom enbart en liten, liten del av jordens befolkning(åtminstone i de drivande kretsarna) innehar det.

'Där ligger den och driver'
Vad är den? Kanske en flotte?
Vad driver den på? Ett hav?
Största delen av jordens vatten är havsvatten, och vanligt havsvatten innehåller procentuellt sett nästan lika mycket vatten som en gurka.

Nu orkar jag inte resonera mer.
Det verkar som jag fastnade i vatten i allt som hade med driva att göra(Vad är det som driver en ångmaskin?).

Så meningslöst inlägg. (En sökning på Google gör tydligen indirekt åt lika mycket energi som det krävs att koka en liter vatten(Ifrån det stadie då partiklarna står helt stilla?))

Ok. En fråga till cyberspace: Vad är det i vattenmolekylen som händer när den övergår ifrån rinnande till fast form, fast - rinnande, rinnande - ånga, ånga - rinnande?
(Kom ihåg vad en googlesökning innebär)

Vad är det som driver Google?
Varför kan man klara sig med vatten som energikälla på Månen, men inte på jorden?

Inga kommentarer: