tisdag 12 maj 2009

Jag har läst...

att många inte orkar koncentrera sig på långa stycken text och helt tappar tråden när man läser långa meningar(lite guldfiskminne-varning).

Detta innebär både fördelar och nackdelar när man skriver en text.

Fördel är att man kan med skrivandets hjälp sortera bort läsare på detta sätt.
Nackdel är att vissa läsare inte nås av textförfattaren oavsett om textförfattaren vill det, oavsett om läsaren bör läsa.

Nu ska jag prova lite guldfiskminne-stil; kan vara roligt...

Idag är jag röd i ansiktet.
I söndags fyllde Margit år.
Om en vecka är det fortfarande tisdag...
Rött är rött, grönt är grönt.

Det var skönt. Nu fortsätter jag som vanligt.

Jag tror att det som gäller för folk i allmänhet angående hur man läser också gäller när man lyssnar på musik.
Varför lyssnar folk på radiomusik när det faktiskt finns någonting som heter klassisk musik?
Klassisk musik blir inte gammal; samtidigt som det verkligen är klassisk musik som lever kvar.

Kanske:
Många tycker klassisk musik är gubbigt?
Svårlyssnat?
Intetsägande?
Många tycker kanske att det är skönt att koppla av till Mozart, men går igång först när Gessle börjar vissla.

Hmm.

(Har lagt till lite adresser i läsarlista för att experimentera. Säg till om ni vill att jag tar bort er!)

Inga kommentarer: